• Mag ik roken in mijn leaseauto?

    Helaas is roken in onze leaseauto's niet toegestaan. Voor de volgende gebruiker van deze auto is het prettig wanneer deze schoon en fris is. Hierop wordt dan ook gecontroleerd aan het einde van het leasecontract. Mocht het noodzakelijk zijn de auto toch te moeten reinigen, dan kunnen de schoonmaakkosten aan je worden doorbelast. 

     

    Wil je weten welke schade acceptabel is? Kijk hiervoor naar ons inname protocol: http://directlease.nl/assets/Uploads/Inname-Protocol-DirectLease.pdf

  • Kan ik een tankpas aanvragen?

    Er zit heel veel standaard bij een leasecontract in, maar het tanken moet je zelf betalen. Vandaar dat wij ook geen tankpas verlenen. Wel hebben we een gratis Tankservice App: DirectleaseTankService. Als je deze App download kun je van elk tankstation de prijzen en aanwezige diensten zien. Goedkoop tanken kun jij vanaf nu altijd!

  • Zit het onderhoud van de lease auto of de APK in het leasecontract?

    Ja, dit zit al standaard in jouw leasecontract! De facturen voor het onderhoud worden dan ook rechtstreeks naar ons gestuurd. Jij hoeft hier niets voor te betalen.

    Heb je echter schade ( krassen of deuken) aan jouw auto zitten, dan kan het zo zijn dat wij het eigen risico aan je doorbelasten.

  • Zit vervangend vervoer in mijn contract?

    Wanneer je een auto bij ons gaat leasen, heb je standaard recht op vervangend vervoer na 72 uur. Dit houdt dus in dat je de eerste 72 uur altijd zelf betaalt.

    Wil je echter eerder vervangend vervoer, dan kun je kiezen voor de optie: 'vervangend vervoer na 24 uur.' De kosten hiervoor bedragen €5,- per maand extra.

    Heb je direct vervangend vervoer nodig dan kunnen we dit voor jou regelen, echter betaal je de eerste 24 of 72 uur zelf.

  • Wat gebeurd er met het leasecontract als ik kom te overlijden?

    Wanneer je komt te overlijden, ontbinden wij kosteloos het contract.

  • Kan ik vroegtijdig mijn leasecontract stopzetten?

    Wij begrijpen dat je door bepaalde gebeurtenissen, zoals ontslag of scheiding, niet meer alle maandelijkse lasten kunt/wilt betalen. Wij bieden je daarom de optie om het contract vroegtijdig stop te zetten. Wij maken hiervoor gebruik van een vaste afkoopregeling. Let op: tijdens het eerste jaar is het contract niet opzegbaar.

    De afkoop van het contract kan op twee manieren worden berekend. De berekening die voor jou het meest gunstig uitvalt, gaan wij hanteren.

    VB: we rekenen met de volgende cijfers.
    • Looptijd 24 maanden: leaseprijs € 240
    • Looptijd 36 maanden: leaseprijs € 200

    Manier 1:De afkoop bedraagt 50% van het resterende openstaande bedrag.
    Stel je kiest voor een 36 maanden contract á €200 per maand en je wenst het contract na 24 maanden te beëindigen. Dan zijn er nog 12 maanden resterend.
    De afkoopsom is dan dus:12 x 0,5 x €200,- = €1.200,-.

    Manier 2:Het verschil tussen het reeds betaalde bedrag en hetgeen je had moeten betalen indien je direct had gekozen voor een korter lopend contract.
    Als voorbeeld; je had een contract van 36 maanden á €200,- en je wilt na 24 maanden opzeggen.
    We kijken dan naar wat het tarief was geweest op basis van 24 maanden.
    Volgens deze regel is de afkoopsom als volgt: 24 maanden x (€240 minus €200) = 24 maanden x €40 = €960,-.

    In dit rekenvoorbeeld ben jij het voordeligste uit met berekening 2. Dit wordt dan jouw afkoopsom.

  • Wat is er allemaal inbegrepen in het tarief?

    Reparaties, onderhoud, banden, all risk verzekering, pechhulp in binnen- en buitenland, wegenbelasting, vervangend vervoerservice na 72 uur en niet te vergeten de BTW. Je hoeft dus alleen nog maar te tanken!

  • Hoe lang kan ik in de private lease auto rijden?

    Je sluit het private lease contract af voor 24, 36, 48 of 60 maanden. De verschillende looptijden kunnen per auto verschillen.

  • Hoe zien onze algemene en aanvullende voorwaarden er uit?

    DirectLease volgt uiteraard de algemene voorwaarden zoals deze binnen het Keurmerk Private Lease zijn opgesteld. Deze voorwaarden kun je hier downloaden.

     
  • Heb ik recht op pechhulp?

    Ja, pechhulp in binnen- en buitenland is inbegrepen in het contract. Je kunt je abonnement bij de ANWB dus opzeggen.

     
  • Ik heb een klacht, waar kan ik deze melden?

    Heb je een klacht? Vul dan dit formulier in en we gaan er zo snel mogelijk mee aan de slag. Hoe wij klachten oppakken en behandelen vind je terug in onze klachtenprocedure