• Wat is er allemaal inbegrepen in het tarief?

    Reparaties, onderhoud, banden, all risk verzekering, pechhulp in binnen- en buitenland, wegenbelasting, vervangend vervoerservice na 72 uur en niet te vergeten de BTW. Je hoeft dus alleen nog maar te tanken!

  • Hoe lang kan ik in de private lease auto rijden?

    Je sluit het private lease contract af voor 24, 36, 48 of 60 maanden. De verschillende looptijden kunnen per auto verschillen.

  • Kan ik tussentijds mijn contract opzeggen?

    Tijdens het eerste jaar is het contract niet opzegbaar. Daarna kun je het contract afkopen tegen de vaste opzeggingsvergoeding van 50% van de resterende termijnen. Hier zit echter wel een maximum aan: je betaalt nooit meer dan het verschil tussen de gezamenlijke termijnbedragen die zijn betaald en nog moeten worden betaald tot het moment van opzegging en de gezamenlijke (hogere) termijnbedragen die betaald zouden moeten worden tot dat moment indien de leaseovereenkomst direct voor deze kortere periode zou zijn aangegaan.

    Rekenvoorbeeld: 
    Uitgangspunt: contract met looptijd 36 maanden. Tussentijdse opzegging vindt plaats in de 24e maand.

    • Looptijd 24 maanden: leaseprijs € 289,-
    • Looptijd 36 maanden: leaseprijs € 249,-

    De vaste opzeggingsvergoeding bedraagt 50% van 12 termijnen x € 249 = € 1.494,-
    De maximale opzeggingsvergoeding bedraagt 24 x (€ 289,- minus € 249,-) = 24 x € 40,- = € 960,-
    In dit geval wordt maximaal € 960,- in rekening gebracht.

  • Hoe zien onze algemene en aanvullende voorwaarden er uit?

    DirectLease volgt uiteraard de algemene voorwaarden zoals deze binnen het Keurmerk Private Lease zijn opgesteld. Deze voorwaarden kun je hier downloaden.

     
  • Heb ik recht op pechhulp?

    Ja, pechhulp in binnen- en buitenland is inbegrepen in het contract. Je kunt je abonnement bij de ANWB dus opzeggen.

     
  • Ik heb een klacht, waar kan ik deze melden?

    Heb je een klacht? Vul dan dit formulier in en we gaan er zo snel mogelijk mee aan de slag. Hoe wij klachten oppakken en behandelen vind je terug in onze klachtenprocedure