• Wat gebeurt er bij total loss?

    Als je je auto total loss rijdt, wordt het contract per ongevalsdatum ontbonden. Indien de schade niet verhaalbaar is wordt eenmalig het eigen risico in rekening gebracht.

  • Wat te doen bij ruitschade?

    Heb je een kleine beschadiging aan je ruit? Dan kun je dit vaak kosteloos laten herstellen. Bel hiervoor met 088-087 01 50. Je krijgt bij je welkomstpakket zelfs een sticker voor een eventueel sterretje. Zo komt er geen vuil in en krijg je een mooier eindresultaat.

    Moet de hele ruit vervangen worden? Dan brengen wij € 70 eigen risico in rekening.

  • Welke schades vallen onder de categorie gebruiksschades en welke niet?

    DirectLease hanteert een duidelijke richtlijn voor wat wij noemen gebruiksschades. Dit zijn schades aan een auto die horen bij het gebruik ervan. Om de duidelijkheid te creëren waar je als berijder recht op hebt, hebben we een innameprotocol gemaakt, voorzien van een duidelijke splitsing in enerzijds geaccepteerde gebruiksschades en anderzijds schades die we tijdens het contract gemeld willen zien. Doe je dit laatste niet, dan kunnen we deze schade volledig op jou verhalen. 

    Het inname protocol kun je hier downloaden. In dit document vind je alles wat je moet weten met betrekking tot het inleveren van je auto.

     
  • Wat moet ik doen bij schade?

    Schade rijden is natuurlijk heel vervelend, met name voor jou zelf. De reparatie van de auto is standaard verzekerd. Het eigen risico wordt niet doorbelast op het moment dat wij de schade kunnen verhalen op de tegenpartij. 

    Heb je onverhoopt toch schade gereden? Dan kun je de volgende stappen ondernemen.

    1. Vul het meegeleverde "Europees Schadeformulier" in. Heeft u deze niet meer in bezit, download deze dan hier.
    2. Vul het schadeformulier in, en stuur deze op als .PDF naar schade@directlease.nl
    3. Is er een tegenpartij betrokken bij de schade? Dan moet deze PDF ook opgestuurd worden naar schadedirectlease@iak.nl

    Mobiel schade melden kan ook. Ga naar https://www.mobielschademelden.nl/ en vul uw gegevens in.

  • Wat moet ik doen bij pech?

    Als je pech hebt met je private lease auto neem je contact op met de 24-uurs hulpdienst van de ANWB, op telefoonnummer: 0592-39 05 37 of +31 (0)70 314 50 68 vanuit het buitenland. We zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk weer mobiel bent.

     
  • Mijn band is kapot, wat nu?

    Wanneer een band om een andere reden dan de reguliere slijtage vervangen of gerepareerd moet worden dan spreken we van schade.  Als deze band te repareren is, dan zijn de kosten voor DirectLease. Wanneer de band vervangen moet worden, wordt er een gedeelte van de daadwerkelijke kosten doorbelast, uiteraard tot een maximum van het eigen risico

     
  • Bouw ik schadevrije jaren op tijdens de leaseperiode?

    Wanneer je gedurende het leasecontract geen schade rijdt door eigen schuld, kun je na afloop van ons een verklaring van schadevrije jaren krijgen. Deze verklaring kun je gebruiken wanneer je weer zelf een auto wilt verzekeren.